Dressyr.

Som jag har flängt runt idag. Perfekt för ett ev begynnande magsår =P 
Först jobbet, sen besikta transporten som äntligen gick igenom, jobbet igen, sjukhuset, hem och byta om, fixa stall, åka till Orsa med Helge, hem till stallet och greja klart där sen hem.
Den stunden man kan ramla ner i soffan när man kommer hem är underbar. Enda stunden på dygnet jag kan slappna av helt. Den stunden behöver jag. Verkligen. 
 
Var iväg till Orsa med Helge idag och red på banan. I börjar var det bara kaos. Han har ju levt i skyddad verkstad senaste året och inte varit ut på så mycket så han var spänd, skulle titta på allt annat, inte koncentrera sig på mig, se vad hästarna i hagarna gjorde osv. 
det var först efter att jag galopperat 5 varv runt banan i varje galopp som han kunde fokusera på mig. 
 
Galopperade på en 20m-volt och kortade honom två ggr per volt sen kvickt fram igen. Han försöker verkligen och kämpar på. Jag kortar bara några språng, precis tills det känns att han får ta i lite, sen driver jag fram honom igen. Mycket lättare i höger varv än så länge, hela han är lättare i höger varv men vi kämpar på med att han ska bli liksidig. 
Travade på olika böjda spår efter galoppen och då var han mycket finare. Ligger emot innerskänkeln lite för mycket i vänster varv men jättefin till höger. Mjuk, följsam och rörlig i sina bogar. Red lite öppnor i trav och små skänkelvikningar i skritt. Jag måste renodla mina hjälper och vara extremt noggrann så kommer nog det bli ordning på sidvärtsrörelserna också. 
 
Imorgon får han vila och så får Grande ett dressyrpass istället. 
Sen ska de sista stoplarna i gräshagen tas ner och så ska jag försöka hinna kratta hö. När ska dygnet få mer timmar?!
 
 
Skrittar av på travbanan i Orsa. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0