Klar!

Jag har gjort sista nationella provet idag och min mattekurs är härmed KLAR! Det känns grymt bra!
Jag har ambitioner och vill vidare i livet. Vill inte stå på ett industrigolv eller i nån affär resten av livet liksom. Det räcker inte. Jag är ändå glad att jag jobbat de här åren som jag gjort och kommer göra ett tag till. Jag ångrar inte det öht. Det enda jag ångrar lite är att jag inte började plugga dessa mattekurser tidigare, men nu är det som det är och jag är iaf på väg! 
 
Nästa termin börjar matte 3c, vilket motsvarar mittemellan gamla matte c och d om jag förstått det rätt. Kommer bli grymt svårt men jag ska gå på lektionerna i den kursen. Det har jag ju inte gjort nu, jag har bara pluggat själv med Andreas hjälp ibland och det skulle inte funka när det bli så pass mkt svårare. Jag ska dessutom läsa kemi samtidigt så det blir en tuff tid. Ska beställa böckerna ikväll så jag kan börja redan nu och få lite försprång inför hösten. 
 
Helge har blivit skodd idag och det gick jättebra. Hans fötter har blivit så mkt bättre sen Martina börjat sko honom. Det är så skönt att ha lite kunskap om hästens anatomi och hovar själv så man verkligen ser hur bra hovar han fått nu. Förr hade han för låga trakter t ex men de har jobbat sig till tillbaka till en bra form nu och ger ett bra stöd till hela hoven. Överrullningsskorna med sidokappor gör också sitt jobb för att hans hovar  och resten av ben ska må bra. 
 
Ska tillbaka till stallet strax och longera Grande. Springer sedan intervaller tillbaka hem och kan nog känna mig ganska nöjd med dagen när jag kommer tillbaka. Imorgon blir det jobb och hämtning av hö.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0