Att leva i nuet.

Det är något jag inte är så bra på.
Hela mina dagar är planerade in i minsta detalj och många gånger behövs det iom hästarna, jobb och att det ska klaffa tillsammans. Jag är ett kontrollfreak och jag gillar att veta vad jag ska göra om dagarna. Jag blir också otroligt rastlös av att "göra ingenting". Fart och fläkt ska det vara, då trivs jag bäst. Dock skulle jag behöva lära mig att kunna slappna av och "bara vara", ta dagen som den kommer lite mer. Inte planera precis all min tid. 
Det är lika när det gäller livet i stort. Jag har hela tiden känslan att jag är på väg nånstans och att jag inte kan slappna av HELT innan jag är där. Och då menar jag klar med utbildning, har hus osv. Det liv jag lever nu känns bara som en transportsträcka. Så ska det ju inte vara, det ska ju vara roligt på vägen dit också.
 
 
Känner mig stressad när det gäller ev veterinärplugg. Kommer vara runt 37 när jag isf är klar (något år till om det blir så att man får barn därimellan) och det känns ju gammalt. Men, då är alternativet att jobba med något jag inte tycker är lika roligt i de där 30 åren som faktiskt är kvar när jag gått ut. Då är det kanske värt det ändå. Och det är kanske värt att släppa stressen och må bra på vägen? 
 
Vi får väl se hur jag lyckas. Det är svårt att släppa kontrollen och stressen. Det är jävligt svårt faktiskt. Särskillt när folk pressar en till det.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0