Transportkrångel.

Tog transporten och gick med Helge vid mamma och pappa idag. Det gick jättebra, han var mycket lugnare än vanligt. Laste i honom och skulle backa tillbaka och vända när påskjutsbromsen går i. Va fan?! För er som inte vet det så går det inte att backa då. Det gick fint att åka framåt men så fort jag backade blev det tvärtstopp. Helge var inte alls nöjd och berättade bestämt att han minsann inte accepterar någon klantskalle till chaufför. Sötnosen, han gnäggar oftare än nån annan häst jag träffat =) Lastade iaf ur honom sen hjälpte mamma och en granne mig att ta lös och vända transporten för hand. Jag hade Helge i handen samtidigt men det gick bra. Mamma backade mot bilen och körde upp ekipaget till vägen där jag kunde lasta en något skeptisk Helge och åka mot stallet. Skrattade lite åt eländet innan jag åkte. Känns som det är något hela tiden, orkar inte ens bli förbannad på det. 
 
Andreas trodde det blivit för tungt för transporten då både den och bilen stod i snömodd och han har nog rätt. Dock måste något vara felinställt etc för nog ska den tåla att man backar i snö? Det tycker jag iaf. Vågade parkera som jag gjorde då jag visste att bilen skulle klara det, inte tänkte jag på att transporten kunde krångla. Ja, ja, slutet gott allting gott. Ska kolla lite om jag behöver lämna in den på verkstad eller hur jag ska. Om du läser detta Anna så får du inte backa om du ska låna den ;) 
 
Har slitit mitt hår över matten nyss men klarat ut en del problem själv. Är lite stolt över mitt nyvunna tålamod faktiskt. Det brukar lysa med sin frånvaro allt som oftast. 
 
 
 
Trots att det här är min snyggaste frisyr nånsin så var den ungefär lika tålamodsprövande som att räkna matte. Det ser dock inte ut som att det skulle ta så lång tid. Haha. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0