S.U.C.K

Bara för att jag skrev att det var så kul att rida igår så gick det såklart HELT åt helvete idag. 
Helge var spänd som en fiolsträng från det att vi gick ut genom stalldörren och hela passet. SÅ. JÄVLA. DRYYGT! Hatar när han är sådär, jag blir så arg! Arg matte och spänd, fjanthäst går inte ihop så det slutade med att jag hoppade av och gick hem. Orkar inte med honom när han inte kan lyssna på mig alls utan måste titta på allt annat. En vattenpöl med istäcke, en mörk fläck på vägen, soptunnor som ramlat etc. Jag försökte med halter, övergångar, ställa honom bort ifrån det "farliga", driva förbi det hästätande monstret och inte låta honom stanna upp alls osv. INGET hjälpte. När han har sånna dagar är det nästan ingen idé att sitta upp ens. 
Tror de dagarna kommer bli färre ju mer jag får komma igång med honom. Han kan även ha haft lite lätt träningsvärk idag då jag kom åt honom bra igår. Sånna här dagar skulle han behövt bli riden 2 timmar. 
 
Testade ju PS of Sweden-tränset på honom idag och trots hans fjolleri så kände jag faktiskt skillnad på honom. Han var mycket lättare i munnen och stretade inget i övergångarna så det får nog bli ett sånt. Har hittat ett träns TO DIE FOR för ett vettigt pris men det hade inte anatomiskt nackstycke så det blir inget. Får duga med ett halvsnyggt från PS och nöjdare häst =) 
 
 
Lilla Ärto.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0