Min helg.

Började helgen med illamående och slutar på samma sätt . Fast har inte mått så bra därimellan heller om jag ska vara ärlig. Har dock inte spytt eller så så det är nog ingen fara. 
 
I fredags var jag och Helge till Borlänge på kliniken på återbesök. Han var inte halt varken på böjt eller rakt spår så IRAP:en har hjälpt. Det känns helt sjukt! Han var fått 2 (eller om det är 3) kortison/hyluron-sprutor och inte blivit bra på 4 månader. Sen får han irap, ta det lugnt i två veckor och så är han märkbart bättre! Otroligt. Jag kan rekomendera denna behandling om man har en häst med låg hälta som man inte får ordning på. Dyrt är det ju såklart men jag tycker verkligen det är värt det. Det är värt alla pengar i världen. 
Facebook och Instagram är översvämmat av bilder på inköp från Göteborg Horse Show just nu men jag känner mig inte avundsjuk öht. Materiell lycka betyder INGENTING för mig just nu. Att få de här framstegen med Helge är värt så extremt mycket mer. 
 
Hästen i fråga var jättepigg idag när jag tömkörde honom i snöslasket. Tänka sig hur lyckliga vi var där jag och han. Det snöade, det var riktigt tråkigt och grått väder och slaskigt att gå men vi var båda pigga och glada. Han var nog kanske något piggare än mig när jag tänker efter men jag knatade raskt på där bakom hans pigga och kvicka steg. 
Han var glad att få komma ur och röra sig och jag var glad över hela situationen, att ÄNTLIGEN få börja. Låter väl fånigt men det var en fantastisk känsla. 
Hade pessoa-selen och han jobbade på bra med stooort övertramp och kvicka bakben. Vi gjorde många halter och de få gånger han inte var tillräckligt rapp petade jag till honom lite lätt med pisken och han förstod direkt vad som väntades av honom. 
 
Grande red jag en sväng nu på kvällen och det var lite jobbigt. Jag har fått så bedrövligt ont i svanskotan igen och det är en bedrift att bara sätta sig i sadeln utan att skrika rakt ut. Dessutom hade jag världens benhinne-inflammation av en långpromenad med svärmor i Bollnäs igår samt att jag tömkörde Helge i ett par skor som INTE är till för att gå med. 
Grande var dessutom inte alls "med mig" idag. Han var väldigt stel och tittig och jag kände att jag var nära att bli arg. Hade inte varken pisk eller sporrar så jag fick "stövla till" honom rejält några gånger. Han har sitt bekväm-tempo men det är inte det jag vill ha när jag rider. Till hans försvar har han vilat nästan hela veckan så jag får skylla mig själv. Som vanligt när det gäller huruvida hästarna känns bra att rida, det är man själv som missat något/ gjort fel. 
 
Hade en mysig helg i Bollnäs med Andreas familj. Gick på stan lite igår och åt på vårat stammis-hak som vi brukar. Tog det lugnt, hade sovmorgon * 2 bla. Det var begravning för hans farmor i fredags men jag hann inte dit i tid då jag ju var i Borlänge. 
Det var riktigt jobbigt att köra dit i fredags pga av mörker, dimma och snöfall. Idag var det sjukt moddigt och jävligt så jag var glad att jag körde min fyrhjulsdrivna bil. Var bara det att när jag kom hem märkte jag att jag kört med tvåhjulsdriften i hela vägen =)
 
Såg målgången i Vasaloppet hos mamma och pappa där även syster och Ida var. Kul att träffa dem efter deras Thailand-resa. 
 
Det var väl min helg. 
Imorgon är det morgonvecka på jobbet, hästarna ska skos och jag ska handla mat. MÅSTE även plugga. MÅSTE!
 
 
Herr Pluggis och Miss Jag-HATAR-matte.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0