Ledig.

Startade min lediga fredag med utsläpp av hästarna sen matteprov.
Provet var supersvårt men jag tappade inte fattningen och sprang gråtande därifrån utan tror iaf jag får godkänt. Matte är verkligen inte min grej. Vet inte om jag ska ge mig på matte-c efter det här. Det känns nästan omöjligt att jag ska klara det. Att mitt psyke ska klara det.
Nu är det iaf bara ett prov kvar samt nationella, sen är det klart! Behöver verkligen klara den här kursen.

Båda hästarna är motionerade idag.
Helge red jag längs sjön på grusvägarna som är mjuka och bra att rida på såhär års. Det var tredje gången efter skadan som jag red idag och de två föregående gångerna har jag bara känt på honom.
Idag satte jag lite krav. Han måste acceptera att vara inom ramen så fort som möjligt så han blir kvickare bak och lättare fram. Acceptera stödet i munnen och gå fram till det, inte streta i munnen om jag driver på. Ber jag honom trava ska han göra det NU och inte om en sekund. Sånt gjorde vi idag. I skritt går det bra men inte i traven än, och det kräver jag inte i dagsläget. Gjorde många, många övergångar och tycker han gjorde det riktigt bra. Kul att rida riktigt igen!

Grande tömkörde jag och han hade vårkänslor haha. Pigg och fin :)

Fina skydd efter dagens användning och en älskad pålle.







Kommentarer
elin

Läser du matte B nu??

2014-03-15 @ 08:30:16
URL: http://ryttargladje.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0