Promenad.



Tog en promenad med hästarna nu innan de gick in för kvällen. Det vore en utopi att hinna gå med dem 30-60 min varje dag, även de dagar man rider men det hinns tyvärr inte med. Får investera i en skrittmaskin, hehe. Fast då anställer jag nog hellre någon som får gå med dem. Måste vara skittråkigt att bara gå runt, runt, plus att det sliter att gå på volt, även om man byter varv. Gäller även att ha ett förstklassigt underlag.

Det går faktiskt väldigt bra att gå med två stora hästar samtidigt. Jag måste förstås vara bestämd och ha lite regler för att det ska funka. Jag har t ex mitt eget space som dom inte får gå i, då blir jag mosad. Grande glömmer det varje gång och behöver bli påmind :) De får inte bita eller bråka med varandra och måste gå lika fort (största problemet). Det hade blivit farligt om jag låtit dem göra hur dom vill när lilla jag ska gå mittemellan. Men de är skötsamma mina killar. Oftast.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0