"Projektet"

Nu är det klart, mitt projekt. Fast det är inte bara jag som varit involverad. En snickare, Andreas och framförallt pappa har gjort ett jättejobb med det här och det är jag oändligt tacksam för.
Vi har nämligen gjort en utebox till Grande. Det var meningen att det skulle bli väldigt enkelt, utan isolering osv (med mycket hö och varma täcken hade han klarat sig utmärkt trots kyla) men nu är det isolerat och riktigt rejält byggt. Boxen är 3*4 meter men känns ännu större, helt gigantisk. Grande sov där i natt och han hade spån i manen så han har nog sovit gott.

Tyvärr har även Helge fått flytta och det till en mindre box med standardmått vilket verkligen inte är ultimat för en sån stor häst med de problem han har (svårt att vända tight osv) så vi får se hur det blir. Kanske får Helge bo ute i slutändan. Om han blir spänd, får ont i lederna igen och mår dåligt av att bo där då funkar det inte och jag får leta efter en annan lösning. Är det någon som förtjänar att må bra så är det han. Så är det bara.

Så här ser det ut iaf. 3 fönster varav 2 går att öppna. Ett är bara ljusinsläpp.
Målning tar vi längre fram, nu vill vi njuta av vår semester ett tag.








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0