Hemma igen.

Nu är vi hemma från Hälsingland igen. Åkte vid 12 idag och sen hämtade jag upp ett träns i Orsa. Ett Dyon the difference. Testade det på Helge idag och han verkade gilla det. Jag red tillsammans med Lena på Grande och Emelie på Curry så hästarna var pigga och Helge var något olydig så det var svårt att bedöma om det blev någon riktig skillnad. Får testa imorgon igen. Det ligger bättre än ps-tränsen då det inte ligger på nacken alls så jag köper hellre detta.

Helge var som sagt lite olydig idag. Ville inte riktigt vänta utan helst springa ikapp curry som sprang först. Dock blir han aldrig så stark att man inte kan hålla honom utan man måste göra halvhalter hela tiden och påminna honom om att man måste vänta. I galoppen bockade han lite men inte mer än att jag kunde hantera det. Tror både hästarna och vi tyckte det var roligt att komma ut tillsammans.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0