Första lediga dagen.

Har haft hoppsadeln på Helge nu de senaste gångerna jag ridit men idag tog jag dressyrsadeln. Jag tycker att jag blir lite stadigare i hoppsadeln så jag ville ha den när jag testade de nya sporrarna. Nu är jag inte helt hopplös i andra sadeln heller faktiskt :)

Gjorde många galoppfattningar från skritt idag och han är starkare i höger galopp. Min starka är vänster så där kompletterar vi varandra. Jag gjorde en fattning, galopperade fram några språng, tog tillbaka några och saktade sedan av.

På andra halvan av passet blir han ofta stressad och nu har jag kommit underfund med att han förmodligen är trött då. Han blir stressad för att han inte orkar. Då får han skritta på långa tyglar innan vi fortsätter.

Sista traven var bra till vänster men inte högerställd. Jag fick skritta och få igenom honom där igen först och trava fram ur den ställningen. Riktigt fin på slutet!





Testar sitt nya täcke. Grande som passar i 145 tyckte detta var för stort :)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0