5 saker om....

 
 
 
 
 
HELGE:
 
1. Är ranghög. I hagen är det han som bossar. När jag köpte honom var det dock Grande som bestämde. 
Han är dock nyfiken och vill hälsa på alla och blir sällan sur först.
 
2. Kan bli rädd för en lite sten som inte har samma färg som de andra men att möta en skotare i skogen är ingen fara alls.
 
3. Brukar stanna i skogen när jag är ute och går med honom. Sen står han bara där. Hur länge som helst om man inte börjar gå. 
 
4. ÄLSKAR tallskott. Helt manisk.
 
5. Är den mest nyfikna och uppmärksamhetssökande häst jag nånsin träffat. Ska vara med på allt och nosa och ha koll.
 
 
 
 
GRANDE:
 
1. Törs man låta vem som helst rida. Jag vet ärligt talat ingen häst som är snällare än honom.
 
2. Kan man alltid övertala, även om han är livrädd. Han gör allt för en, efter lite övertalning ;)
 
3. Var duktig på att hoppa. Vi tränade 130 banor och hoppade 145 enkelhinder innan han fick bli skogsmulle på heltid.
 
4. Håller sig fin i muskler och hull även om han står ett halvår (som har gjorde med sin senskada, man såg nästan ingen skillnad på honom alls).
 
5. Lägger sitt huvud i din famn när du tränsat, "stanna hemma istället?", typ. Haha han gör så varje gång. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0