Varför jag bloggar.

Jag bloggar främst för mig själv. Jag tycker det är roligt att gå tillbaka en vecka,en månad, ett år och kolla vad vi gjorde då. Det händer ganska ofta att jag sitter och "tittar tillbaka" i min egen blogg. Skrattar ibland åt mina smått knäppa inlägg och drar ibland skämskudden över ögonen om jag skrivit något galet. Ibland går jag tillbaka och ser hur hästarna mådde vid en tidpunkt, vad vi gjort dagarna ikring det, semestrar vi varit på osv. 
 
Jag bloggar också för att jag vet att min familj och pojkvän läser. De finner det tydligen intressant att veta vad jag gör om dagarna. Ensam och övergiven som jag är =) Hehe.
Sen är det ett gäng till stackare som också verkar tycka det är värt att klicka in här nästan varje dag. Det är såklart roligt att folk vill läsa men det är inte därför jag bloggar. Jag kan tom tycka det är lite töntigt att blogga, även fast jag gör det själv.
 
Jag skriver inte vad jag tror andra vill läsa, jag har svårt att tro att jag skulle göra "reklam" för min blogg nånstans, tex facebook eller insta, jag gör inte hundra haschtags på insta (mitt konto är tom privat för jag anser inte att "obehöriga" behöver veta vad jag gör om dagarna) och skriver inte heller random saker på stora bloggar/stora instagram-konton för att synas och få fler läsare/följare. Jag har helt enkelt inte det behovet av uppmärksamhet och bekräftelse av folk jag inte ens känner. För mig är det viktigt att min familj, pojkvän och mina vänner uppskattar mig men jag bryr mig inte så mycket om huruvida andra gör det när det gäller något så banalt som sociala medier och bloggar. 
Jag vill gärna tro att mitt självförtroende kan växa sig starkt på andra sätt än att ha många följare på insta eller många besök på min blogg. Det känns liksom inte "på riktigt" ändå. 
 
Dock uppskattar jag er läsare såklart. Ni är fler än jag egentligen förtjänar då min blogg inte är speciellt rolig just nu kan jag tänka mig. Jag tycker nämligen själv att många vardagsbloggar är trista.
Så är det med det. No offence =)
 
Stark utan en massa "gillare" =P
 
 
 
 
Som avslutning kan jag gratta IFK Moras herrar som just vann staffetten på skid-SM. Hurra! Falun/Borlänge fick storpisk med nästan två minuter! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0