Trött.

Somnar från och till i soffan och drömmer en massa tok. Så vansinnigt trött. Jag hoppas verkligen jag slipper jobba i helgen men antar att chefen kommer och frågar idag. Jag behöver ju 5000:- till Helges irap-behandling så det är väl egentligen välbehövligt. Skulle vara skönt att ta det lugnt dock då jag ska på 30års-fest på lördag. Ska vara utklädd men jag berättar inte till vad, det får bli en överraskning. Ni får säkert bildbevis här sen =)
 
Häromdagen kom Helge in med ett stort sår på insidan av frambenet, högt upp. Tänk om man kunde linda in hela honom i bomull ändå. Tur att jag har ett överfullt stallapotek med alla möjliga kompresser, salvor, bomullsrullar, koksalt osv osv. Nu står han med bakteriedödande kompress, bomull och coflex-linda på natten och öppet ute Svårt att linda så högt upp utan att det åker ner dock. Det är lite svullet än men går ner när han rör på sig. Hoppas det går ihop helt idag så det slipper komma in smuts när han ligger i boxen. Som sagt, det är svårt att linda så det håller sig uppe. Det går att linda med padd nedanför och på så sätt hålla det uppe men då kan han knappt böja benet istället. 
 
Nej, nu lär jag rappa på. Laga mat, duscha och gå med hästarna innan jobbet!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0