Mer rörelse åt både folk och hästar.



Läste ett så bra blogginlägg häromdagen. Det handlade om att hästar behöver väldigt mycket rörelse för att må bra. Både fysiskt och psykiskt. Och jag håller med!
Det optimala hade varit att gå/skritta hästen 45-60 min, haft den i hage OCH ridit varje dag 5-6 dagar i veckan och på 1-2 vilodagar bara skrittat den. Det är bara unghästar och konvalicenter som behöver vila, absolut inte äldre hästar. Det är tvärtom dumt att låta gamla hästar vila. Ridas lugnare - såklart, men inte bara stå.
Tyvärr har jag för lite tid för att hinna röra på dem flera gånger om dagen när jag jobbar men på helgerna ska jag försöka göra det. Det är ju dessutom ett utmärkt tillfälle att röra på sig själv ☺


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0