Fritidsforskare.

Ledig fredag! Längtar alltid lika mycket efter helgen när jag jobbar kvällsskift. Så även denna gång. Det är en sån sjuk befrielse att stämpla ut 23,15 på torsdagskvällen. 
 
Idag har jag hälsat på mormor på äldreboendet. Det är så mysigt att hälsa på henne. Ska bli bättre på det helt klart. Dumt att det ska behöva hända något innan man fattar det bara. Hon var pigg och pratsam så det var kul =) 
 
Hämtade upp A på tåget och ringde Anna-veterinär som skrev ut Metacam åt mig som jag hämtade upp tio min senare. Hur gjorde folk förr egentligen utan internet? Betala räkningar på banken tex, låter sjukt jobbigt. 
 
Helges ben är svullet på insidan till kotan nu så jag ville inte stå utan medicin över helgen. Antar att det är lymfangit eller början till. Han är inte halt, har ingen feber och är sinnessjukt pigg så än är det ingen fara iaf. Testar att ha såret öppet hela tiden nu och bara rengöra det med vatten. Det varar en del och det behöver få rinna ut och inte bli instängt. 
 
Tömkörde Helge i skogen med pessoa-loungen tidigare. Han behöver ju röra sig och få igång cirkulationen i benet och så länge han inte är halt eller påverkad så är det bara bra att gå. Han var pigg och tyckte det var det typ det roligaste som nånsin hänt att gå i skogen med mig i släptåg. Det var nämligen mycket snö för oss att pulsa i och eftersom Helge är avlad för att ta sig fram fort (halva honom iaf) och har dubbelt så många ben som mig så fick jag småspringa där bakom i mina täckbyxor. Gissa om jag var slut när vi var tillbaka. 45 min jogg i snö med alldeles för mycket kläder. 
Dagens motion!
Om Helge är avlad för att springa så är jag avlad för att ligga i soffan och äta godis. Vilket jag gör nu. Man lär ju lyssna på evolutionen, den kan man inte ändra hur som helst. Tur att jag har hästarna så jag rör mig massor också. Det gör jag faktiskt. 
 
Har även ridit Grande lite på ängen bredvid deras hage. Bara skritt i lite åttvolter och så. Lite pulsa så han skulle få upp lite flås. Helge var eld och lågor efter sin promenad så när Grande kom ut i hagen igen skulle det busas och bråkas, bäras runt på gammal julgran och på deras boll. Det gör mig så glad att se dem lyckliga med varandra där i hagen. Även om de busar lite väl hårt ibland. 
 
 
 
Imorgon ska jag på 30års-fest och har köpt det sista till min utstyrsel idag. Hoppas det blir så bra som jag tänkt mig =)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0