Beställt hästgrejor nu atter.

 
 
 
 
Idag har jag beställt en pessoalounge som jag tänkte använda på Helge när jag tömkör.
Jag är egentligen emot den eftersom den fungerar på så sätt att hästen blir "tvingad" att sänka huvudet för att inte bakbensrörelserna ska dra den i munnen. DOCK så är tanken att bakbenen ska komma under hästen och därav avlasta frambenen. TA DAAA, precis vad Helge behöver och eftersom jag inte kan göra det på annat sätt (rida) just nu så får det vara värt ett försök. Den och ett par boots i storlek XXL blev det =) Han har inte så stora hovar men de måste gå ända ner till marken så han inte trampar av sig skorna. Skorna som för övrigt ska ligga så långt bak som möjligt nu = ännu större risk för tappsko. 
 
Jag har googlat och läst om ledinflammationer som tusan idag. Jag skulle kunna hoppa in som veterinär snart känner jag. Jag har erfarenhet och kan ganska mycket om: Bronkit, lymfangit, kolik, hovbroskförbening, shivering, fång, cushing, senskador, ledinflammationer, obalans i magen, nervskador, kissing spines and. so. on. Ändå är jag den hästmänniska jag vet som är mest noggrann med rätt motion på rätt underlag med rätt utrustning, rätt foder osv. Men men, hur som helst så har jag läst mig till en alternativ behandling om Helge inte blir frisk. Så nu har jag tre saker jag kan testa om det behövs. Att bara konstatera hovledsinflammation räcker liksom inte. Man vill ju veta orsaken bakom. Därför är jag glad att jag åkte till Ultuna och fick det gjort. Då kan man gå vidare och försöka lite till och inte ge upp. Dessutom måste man verka ganska snabbt innan det utvecklas pålagringar av inflamationen. Det är fan inte lätt alltså, men jag ska kämpa med min älskling så mycket jag kan. Kunde vi gå igenom den där jätteoperationen med bra resultat för 6 år sedan så kan vi väl ta oss igenom det här med tycker jag. 
 
Gick med Helge en sväng idag. Inga problem. Bara lalla rakt fram avslappnat. 
 
Hälsade på mormor på sjukhuset idag igen. Jag bara älskar att se henne le åt en. Det känns så himla bra. Idag kunde hon säga mer saker och även 3-4 ord i en följd. Hon svor lite också när hon inte fick fram det hon ville =) 
Ska dit imorgon igen. Tror det är viktigt att vi hälsar på henne mycket så hon känner sig omtyckt och älskad. För det är hon <3
 
 
Gud så mörk han var Helge. Grandes träns passade inte riktigt då men nu när han är ljusare är det riktigt snyggt =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0