Snöritt.

Då så. Mina sysslor för dagen är gjorda.

Skulle kunna diska också men...jag vill helt enkelt inte.

Hästarna kom in vid halv fem och sen red jag Grande i snörusket. Det snöade från alla håll och det kändes som att varje gång vi bytte riktning, gjorde snön också det. Mycket snö innanför jackkragen alltså.
Värmde upp genom byn sen red jag genom skogen hem. Hade inga krav på honom alls utan lät honom galoppera på lite lätt uppför några backar för att få dra igång lungorna och andas igenom ordentligt. Han har inte låtit mer än i morse iaf. Skrittade på lång tygel hemåt på en mycket pigg och glad häst. Inga krav och få springa lite fortare än vanligt är Grandes melodi (säkert alla hästars).

Han var oerhört laddad innan vi stack iväg.





Lite söndagsmys och sen sova. Är trött. I vanlig ordning.









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0