Miljö och allmän uppfostran.

Idag hade vi miljöutbildning på jobbet. En utbildning alla anställda måste gå för att företaget ska få bli miljöcertifierat enligt ISO. Bra tycker jag! Vi är det första knivföretaget som miljöcertifierar oss och på så sätt hoppas de kunderna kommer välja oss före sånna som inte har gjort detta. Dock är det ju lite motsägelsefullt eftersom vi eftersträvar att göra så MÅNGA produkter som möjligt och ska man vara bra för miljön ska man ju INTE bidra till konsumtion och massproduktion. Hmmm. Svårt det där. Pengar vs miljö. Tyvärr vinner pengarna i 9 fall av 10 skulle jag tro. 
Det var iaf intressant och lite skrämmande att lyssna på vad som sades. Jorden är riktigt illa ute om vi (ALLA) inte sätter igång och gör nånting. LITE kan alla göra. Själv köper jag så mycket ekologiskt som finns (även om jag verkligen inte har råd egentligen), åker så lite bil som möjligt (har även med min ekonomi och motion att göra) och köper inte så mycket nytt. Jag måste vara rena drömmen för miljöaktivister! Konsumerar ju ingenting just nu. Knappt mat och bensin ens. Bra inför beach 2014 att gå överallt =) 
 
Tänkte på en sak på jobbet idag. Efter utbildningen jobbade vi på som vanligt och jag frågade en kollega hur det gick. 
"-Bra!"........
Okeeeej. Men JAG då?!
" JO DET GÅR BRA FÖR MIG MED, TACKAR SOM FRÅGAR"  hade jag lust att gapa tillbaka. Tycker det hör till allmänt hyfs att fråga tillbaka? Även om man skiter fullständigt i svaret. Samma sak som att säga tack till någon som håller upp dörren, som att blinka till tack om något kört åt sidan med bilen osv. Det finns inget mer ointressant än människor som bara är intresserad av sig själva, som BARA pratar (gärna skryter) om sig och sitt liv men inte frågar tillbaka nånting. B.O.R.I.N.G
Folk är så ouppfostrade! Tänk att man ska behöva lära dem allt man kan. Kan inte nyblivna föräldrar gå någon form av charm-kurs där man lär sig och sina barn att vara artig bland folk? Är det bara jag som tycker så kanske. Äsch det är lika bra att lyda. Jag klår ändå er alla i envishet, det ska gudarna veta.
Nej, men lite vardagshyfs skulle inte skada hos en del. Jag själv är väldigt väluppfostrad och trevlig. Hehe. 
 
Efter jobbet så gick jag en sväng med hästarna och red därefter Grande i skogen barbacka. Blev bara lite lull för att röra honom. Galopp uppför nån backe osv. 
 
Sen jag kommit hem har jag pysslat lite, lagat mat och ska hänga tvätten strax. Åååååååh vad jag inte gillar att hänga tvätt. Dagens i-landsproblem! 
 
 
Gillar inte ohyfsat folk, självcentrerade puckon, miljöproblem och hänga tvätt.
Inte heller läskiga träd.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0