Måndag.

Jobbdagen går till historien som en av de krångligaste ever. Maskinen knäckte ett av fyra knivblad och ingen kunde förstå varför. Inte ens jag som är mycket smartare än alla andra. Tillslut fick nån annan stackare ta över när jag slutade. Det är något som är skönt med mitt jobb, när man slutar kan man släppa allt och gå hem.

Tog en promenad med Helge som först var riktigt loj men sen vaknade till och blev lite tokig innan han accepterade min tillsägelse. Jag har dock full förståelse för hans beteende. En häst med den energin som får stå i sjukhage och gå en kvart om dagen blir lätt rastlös. En dag till sen får han gå i vanlig hage igen.

Idag fick de vara utan täcke ett tag när solen lyste.











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0