Hästeri och melodifestival.

Har spenderat hela morgonen i stallet.
Utsläpp, mockning, ta in hösilage, packa hö, byta vatten, göra ordning kraftfoder (det lilla de får) och så har jag tömkört Helge i byn.
 
Pessoa-lounge på och det gick mestadels väldigt bra. Han blev rädd för en bil med skramlig släpvagn och var lite spänd efter det men då försökte jag aktivera honom HELA tiden. Ställa höger, rak, halt, fram, vänster, rak, nästan halt, fram, halt, fram osv. Att nästan göra halt, eller nästan sakta av till skritt etc är väldigt lösgörande för dem och de får trampa på ordentligt med bakbenen. Det gäller att de är kvicka fram igen när man samlat dem/gjort förhållningen, det är lite det som är själva träningen. Samla sig en aning sen kvicka steg framåt. Det är ju sånt jobb jag kan göra även i skritt från backen.
Vi var väl ute ca en timme och avslutade med att Helge hoppade till för något obegripligt och trampade mig på foten med sin broddade lilla tass. Dock hade jag stålhätteskorna och gick i så det var ingen fara. Annat hade det varit om jag valt gympaskorna som jag brukar gå i. Det var väl tur att det snöade på tvären så jag ville ha mer rejäla skor på mig. 
 
Lite senare ska jag tillbaka och rida Grande. Han lät lite i sin andning i morse så han fick några mått Secreta Pro innan han gick ut, ska få ikväll igen. Han lät inget sen när de gick ut iaf och jag tror det beror på att han fick nytt spån igår. Vattnade det såklart men ibland räcker det inte. Han fick även hö inne igår kväll men det vattnade jag också. Han är väldigt känslig =/  Nu är det iaf hösilage inkört till honom. 
 
 
Grande och min cowboy <3
 
 
Såg ni melodifestivalen (det heter inte Mello! Så sjuuuukt töntig förkortning!) igår? H.E.R.R.E.G.U.D vad dåligt det var! Jag undrar om inte Eilert Pilarm var bättre än det där som spelades igår. Pinsamt. Jag hade absolut inte gjort det bättre själv, men jag har självinsikt nog att inte skicka in något bidrag heller. 
 
Lite quorn står på spisen och när jag intagit det tror jag att jag somnar i soffan en sväng. Blev väckt av nån förbannad jäkla byfåne som tyckte det var lämpligt att åka skoter här utanför 03,42 (japp, exakt den tiden) i natt och tuta med nån jävla tuta också. Ibland önskar jag att jag hade en kalashnikov under kudden. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0