Dressyrträning.

Efter jobbet idag fixade jag stallet och tog in hästarna innan jag brände iväg till Orsa för dressyrträning på Linnéas häst. 
Red för Annica Norén och det gick skapligt bra. Jag tappar min sits och blir lite svag i höften/bäckenet men ibland tyckte Annica jag satt bra. Jag kommer inte ihåg att sitta så hela tiden bara, det blir inte rätt sits automatiskt just nu när jag är så ringrostig.
 
Tränade mest på att ha henne mellan hand och skänkel, mjuk kontakt, rundad runt innerskänkeln, rida innanför spåret utan att vingla iväg och positiv vara till arbete. Det är en dam med egen vilja så en gång fick hon nog och stod och reste sig lite. Jag satt bara och var passiv, sen vände vi tillbaka och red vidare. Grande reste sig några gånger för några år sedan men han kunde man säga till och så gav han sig. Med ston funkar det inte riktigt så =) Inte det här stot iaf. Man fick lirka och lura med henne på sina egna villkor istället. 
Kul att bli lite tjatad på, det var längesen!
 
Efter träningen hämtade jag en bal hö till hestarna (såklart) och sen har jag lagat mat. Tänkte börja äta nyttigare men måste handla lite mer nyttigheter först.
 
Nu kommer jag somna i soffan NÄR. SOM. HELST. Skönt med helg snart!
 
 
 
Skulle inte tacka nej til sommar nu.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0