Viktigt.

En av de viktigaste sakerna i en hästs liv, tycker JAG, är att få vistas större delen av dagen i en bra hage (om den inte är en stackars holländare som inte vet hur man gör förstås). Gärna tillsammans med en eller flera kompisar. En bra hage för mig är stor nog att hästarna kan galoppera (även om man ibland skulle vilja stänga in dem på 10 kvadrat så de inte kan göra sig illa) och busa fritt samt äta gräs när det är säsong. 
 
Idag har jag fixat en ny gräshage till mina hästar eftersom att de hagar som redan fanns inte dög åt herr grå. Han klev ut och gick till det område jag nu har gjort hage av. Bortskämda häst =) 
Hann inte med så mycket mer än hagbygget så hästarna vilade idag och fick gå några timmar och beta tillsammans innan jag, för säkerhetsskull flyttade Helge till vinterhagen eftersom jag ska iväg och jobba och inte har tid att jaga ev häst på rymmen. 
 
Lite bilder från våra hagar som alla är bra. Lite mer möjligheter till skugga på sommaren hage dock inte skadat.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0