Matte, jobb och sitsträning.

Det där med att somna ovaggad som jag trodde jag skulle göra igår...nope. Istället låg jag vaken ganska exakt HELA NATTEN! Skapligt trött när klockan ringde 04.35.
Buu huu, stackars mig.

Var på introduktion för matten i förmiddags. Tempot är galet. Vet inte hur jag ska hinna med både jobb och hästar. Får se om jag ev ska tänka om och läsa två andra kurser som jag har större användning av.

Tänkte gå med båda hästarna idag men Helges sko satt inte tillräckligt bra så han fick gå och äta gräs medan jag hade sitsträning på Grande för Andreas. Det märks verkligen att man måste lära sig rida mindre med hjälp av händerna och mer med sitsen när man rider utan tyglar. Svårt att få dem runda runt innerskänkeln och hålla rätt spår utan att gena. För att inte tala om avsaktningar! Grande skötte sig strålande, även när Helge busade i hagen bredvid i regnet.

Imorgon ska båda skos. Efter denna gång får båda skos var sjätte vecka istället. Hovarna spricker lätt om man skor för ofta. Grande får gå barfota bak ett tag till.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0