"Den lilla jäveln".

Det kan vi kalla honom. Helge.
Idag var han sååå fin på töm. Avspänd, mjuk och elastisk när jag tömkörde på banan. Stor luftig trav och han lossade bogarna fint så han inte bara pendlar med benen utan rör igenom sig som han ska. Hans största problem, de där spända bogarna. 
Iallafall så släppte jag honom och Grande i stora sommarhagen när vi var klara. Det finns massor av gräs i den hagen. Alltså MASSOR. Helge har dock fått något dille på att rymma så när jag var på väg ner till hagen med vatten hade han klivit ut och stod utanför där gräset inte är lika tunnt som inne i hagen. S.U.C.K. Vad trött jag blir. Tråkigt för honom att bara gå i vinterhagen. Tänk om han fattat att rymmer man får man gå i tråkiga hagen.
Well, därav rubriken. Buspålle. 
 
Igår gick jag 40 min med båda i skogen och ikväll ska Lena rida Grande. Det blir roligt för honom att komma ut i skogen en sväng. 
 
 
 
 
Tittar och inspireras av dressyrren på tv. Perfekt att jobba kväll den här veckan =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0