Helgen osv.

I helgen var jag i Sälen med FINASTE tjejerna och BÄSTA killarna. Vi hade det UNDERBART med BÄSTA solen, FINASTE stugan, badade på BÄSTA Experium, var ut på krogen och med BÄSTA folket, lyssnade på BÄSTA musiken, grillade med BÄSTA sällskapet osv.
Hade det som vilken facebook-status som helst med andra ord. Helt underbart bra. Hade vi åkt snowboard hade det hela varit fulländat, för snö fanns det (JAG SAKNAR DET) (snowboard alltså, inte snön). 
Tom krogen var som sagt bra. Men då hade jag laddat danshumöret sen juldagen så det var väl på tiden. Solen har knappt gått i moln en sekund och vi hade stekt både i en pool och på solstolar bredvid en grill. Nice. Mkt nice. 
Sömnen har det dock varit lite sisådär med. Man får väl räkna med det så ski-rocken men jag blir ändå lite förbannad in the moment så att säga. 
 
Idag har jag varit ledig så då passade jag på att åka 100 mil till Borlänge för att vara med på hästkliniken där. Mkt intressant. Jag lär bli veterinär. Det verkar....kanske inte kul för det är ju sjuka djur man jobbar med, mer intressant och...värt, liksom. Plus att jag MÅSTE tjäna mer pengar än jag gör nu om det här med hästarna ska hålla. Hur F.A.N har folk råd?! Antar att en del inte är lika petiga som jag och ringer ut veterinären i tid och otid men vad ska man göra då? Strunta i det och hoppas det går över av sig själv? Stå där med skägget i brevlådan när det är för sent? Nej, då kan man köpa en moped eller nåt. 
 
Men jag kan ju redan nu lämna ett meddelande till ev förfrågningar om medverkande på aktiviteter som kostar pengar. NEJ, jag har inte råd. Jag ska vara hemma och äta hästmat för det finns det iaf i överflöd. Som sig bör. Man lär ju utfodra de små liven även om det betyder att jag själv får leva på vatten och luft =) 
Vet inte hur jag skulle klara mig utan mina föräldrar. Har ingen aning. Råna banker och sälja droger kanske. Eller tigga. Gifta mig med en oljeshejk. Skaffa ett till jobb. Lutar åt det sistnämnda. Någon som har ett till mig? Jag är en hejare på att backa med släp och steka bacon. Jag kan diska också men bara under pistolhot. 
Call me maby!
 
Nej nu ska jag lägga mig i sängen och deppa över min ekonomi lite innan jag somnar av blotta förskräckelsen och vaknar med lampan tänd sen lite senare. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0