Good ´n´ bad.

Dagens började dåligt. Mellan 05,30-13,30 för då jobbade jag. Vårat nya schema har börjat och då jobbar vi var fjärde helg. BLÄK. Vill INTE jobba helg men det ger ju lite mer i lön så det är bara att göra det ändå. Det gick iaf bra att jobba. Slapp stressa. 
 
Andra halvan var super!
Martina, min hovslagare, följde med mig och red ut hästarna i skogen. Så himla kul med sällskap. Hästarna var pigga och glada (Helge var lite för glad och bockade lite lätt), vi var glada och det fanns säkert nån mer i skogen som också var jävligt glad. Fåglarna låter ju onekligen helt överlyckliga 24/7 t ex.
 
Tog det ganska lugnt då ingen av hästarna är i någon toppkondis atm men vi red i alla gångarter. Ingen direkt ordning på Helge. Han vilade igår och hade inte tid med mig idag. Han ville mest trava med stora steg ofta och helst rulla över i galopp medan matte helst ville ha ordning och reda. Idag vann han. Men det var bara för att vi hade sällskap. Annars hade jag gjort en massa (MASSA) övergångar och halter. Det får vi göra några dagar framöver istället. 
 
Väl hemma hade A gjort en jättegod bär-paj som vi åt med vaniljglass. Han kan baka minsann! 
 
Jag jobbar imorgon också så det är väl dags att sova snart. Ska bli skönt när den här jobbhelgen är över! 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0