Underbar ridtur!





Vilket halleluja-moment jag hade på hästryggen idag. Perfekt höstväder, ruskigt pigg häst och jag hade all tid i världen.
Idag tränade jag styrka och lydnad i form av tempoväxlingar i galopp och övergångar. Att kunna reglera sin häst är jätteviktigt och galoppen brukar vara svårast, därför rider jag tempoväxlingar väldigt ofta. Kanske ska göra en liten filmsnutt på hur jag gör ändå om nån vill se?
I skogen på rakt spår är det dock lite svårare än när man rider på volt.

Imorgon ska vi iväg och hoppa/rida markarbete i Orsa. Ska rida Grande en sväng innan dess tidigt på morgonen sen får båda vila på måndag för då ska jag iväg och få ryggen knakad (livsfarligt).

Nu är jag hos föräldrarna och har blivit bjuden på mat. Lyx! Andreas är borta på spelning ikväll så jag blir här en stund sen hem och sova i skaplig tid.
Ska försöka bli fotad eller filmad imorgon så kan jag visa spektaklet ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0