Tömkört i regnet.

Imorgon är det dressyrträning i Mora som gäller. Därför tänkte jag trimma lite på banan hemma idag men eftersom det regnade så mycket och jag är rädd om sadeln så tömkörde jag istället vilket gick lika bra. Han var faktiskt finare än nånsin på töm. Hans trav var riktigt bra, han var avslappnad, galopperade i balans, fick inget "räddryck", bara ett bus-ryck. Tycker kaaaanske han tar för sig mer med högerbak än vänster men när vi skrittade hem tyckte jag det var tvärtom. Jag är expert på att hitta hältor som inte finns (fast jag har hittat faktiska hältor som andra inte ser också) så jag hoppas att så är fallet. Masserade honom med liniment efteråt och han bara njöt. 
Träningen imorgon kommer att vara utomhus, förmodligen i spöregn, men det är bara att klä sig efter väder. Jag är inte så brydd i väder och rider/motionerar hästarna oavsett så det gör inte så mycket om det regnar. De håller på att renovera ridhuset med ny botten och grejer så det är bra. Ny botten var EXTREMT behövligt. Kunde vara som en åker att rida där. Orsas underlag är alltid bra då det fixas varje morgon, men Moras har ofta varit dåligt och därför är jag glad att jag kommer få rida mina dressyrträningar på bra underlag, det är ju så viktigt med bra underlag.


Dagens hiss:
Det är att Nelly (ni vet webshopen) har bestämt sig för att inte sälja päls, bara fuskpäls. Bra där! riktigt bra.
Dagens diss:
Är att när Mjällby AIF och IF Elfsborg ska spela match på söndag ska Sveriges Pälsdjursuppfödares Riksförbund (helt sjukt att det ens finns ett sånt!) visa upp minkar i bur. HUR SJUKT ÄR DET?! Väldigt. Helt jävla bedrövligt illa att sånt får hända. Jag avskyr när djur behöver lida för vårat nöjes skull. INTE okej nånstans! Jag önskar att jag kunde avstå att äta kött, avstå läderprodukter osv men det är svårt. Jag försöker iaf göra bra val när jag handlar mat och köper kläder och så. 
För övrigt så tittar jag på Ensam mamma söker och håller på att dö skäms-döden. Herre vad pinsamt det är. 
Radbrytning är visst ur funktion. Störigt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0