Stressvecka.

Haha, som jag har skrattat åt min bruna farbror G idag. Han har fått någon form av höstkänslor, på det bra sättet. De brukar ju kunna bli lite piggare av den lite kyligare luften. Han är galen! Tömkörde på banan idag och varje gång jag använde rösten minsta lilla exploderade han rakt upp, hoppade, skuttade och tjöt. Jag skrattade åt honom nästan hela passet. Han har dock aldrig varit så fin på töm så han använde väl lite av energin rätt iaf =) Riktigt, riktigt kul var det. Både för att han var knäpp och för att han var så otroligt fin, mjuk och spänstig. Han galopperade på stället lite för mycket bara, hehe, man törs inte mana på honom heller utan man får lugna ner honom och börja om. Bara tyyyst, tyst klicka lite med munnen och hoppas på det bästa, hehe. Man får hitta på lite bus när man är gammal, bara man är pigg och glad! 
 
Helge var det också lite för mycket energi på idag. Han vilade bara men han skulle ut i hagen NUUUUUU när jag kom till stallet. Pratade och pratade och berättade vilket jäkla sego jag var ungefär hela tiden. Sötnosen. Imorgon ska vi iaf gå en promenad innan Li kommer. Ska bli intressant att se vad hon tycker. Hoppas inte hela han är ramsned bara. 
 
 
 
Den här dagen är lite samma som igår. Hästarna, matte, äta, diska, jobba. 
 
Skrev en lång kommentar på Tyras blogg igår men självklart bemöttes den och många andra konstruktiva och snälla kommentarer med ett försvarstal. Fattar inte varför? Det går dåligt nästan varje gång hon tävlar, varför fattar hon inte att hon är över sin nivå? 
" Hästen gick inte att reglera" - nej men gå inte in i en 130 då. Hur svårt kan det vara att förstå. Själv skulle jag inte gå in i en 1m ens om min häst inte gick att reglera galoppen på. Då skulle jag skämmas. 
Ja, ja. Orkar inte, folk gör som dom vill.
De tråkigaste är att de tror att ingen annan än dem kan rida och hålla häst. När man läser kommentarerna kan man förstå att många har väldigt mycket mer kunskap och erfarenhet än henne, men nej, då heter det att man är "avundsjuk" eller "inte kan rida" osv. Lite tragiskt att vara så trångsynt. 
 
 
 
 


Kommentarer
Linnea

Har du något bra tips hur man får hästen mjuk i bakpartiet? :)

2013-09-25 @ 12:03:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0