Nähä?

Det blev ingen dressyrträning idag. Det märkte jag när jag hade åkt dit och värmt upp. Tränaren dök inte upp!
Jag har inte hört något, inte fått mail eller sms så jag fattar inget. Tjejen jag skulle ridit med dök inte heller upp så jag vet inte om alla utom jag blivit tillsagda? Ja, ja, jag red ett pass själv eftersom jag ändå var där och det gick riktigt bra förutom att Helge inte vill gå fram ordentligt när han är inom ramen. Jag red utan sporrar (vägrar ha en häst som man inte kan rida utan sporrar) men hade spö och jag fick peta till honom flera gånger när han ignorerade min skänkel. 
 
När jag fått fram honom mer gick det väldigt bra. Jobbade en del förvänd galopp och gjorde massor av övergångar eftersom han inte var så snabb att ta dem. Traven i lättridning på slutet kändes SÅ bra! Jag kunde fånga upp honom i handen och rida fram honom till ett bra stöd med bra påskjut. Riktigt härlig känsla. 
Skrittade av honom runt travbanan och sen åkte vi hem. 
Hade inte åkt till Mora idag om jag vetat att det inte var träning för jag har matteprov i morgon och behöver plugga. 
Men, men. Nu är det som det är och jag fick iaf rida ett nyttigt pass.
 
 
 
 
Har pluggat en timme medan jag åt middag i form av soppa. Hinner inte laga mat. 
Apropå mat så har jag gjort test hos vår PT vi har på jobbet idag. 
Jag var lika lång =P 
Jag hade gått ner ett kg till 58 (minus 1-5-2kg kläder så kanske 56,5 då) men det var mest muskler som försvunnit =/ 
Benen hade mindre muskler än sist men armarna mer.
Tror det beror på att jag sprang ganska mycket i vintras. Ska börja med det igen tror jag. Iaf till och från stallet, är ju bara 2 km dit. Sen göra plankan några gånger innan jag duschar på kvällen. Det borde jag hinna med.
Hade 22% fett i kroppen och med min ålder och längd ska man ha 21-33 så det var okej. Även syreupptagningsförmågan var bra om än lite sämre än sist. 
 
Nu ska jag plugga lite till innan det är dags att sova och ladda inför morgondagen.


Kommentarer
Elin

Va snopet! Hoppas dem har nån bra ursäkt annars får du pruta lite på träningen nästa gång :)

2013-09-18 @ 13:35:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0