Härlig häst, matteplugg och lyxmiddag.

Sitter i soffan nyduschad, skrubbad, insmord, fräsch i onepiecen och har räknat matte och ätit "mat" (blev nudlar idag, inte tid med annat). Är ganska nöjd med dagen. Framförallt mellan 18 och 19 då jag red Grande som var alldeles fantastisk idag! 
 
Vi galopperade igång hästarna en bit och efter det var han så mjuk och fin. Och pigg! Som ung på nytt. Han har alltid varit lite stel i början när han inte är uppvärmd så det är inget konstigt med det. Men som sagt, han var så mjuk och underbar att rida. Känslan när man bara kan sitta och "finrida". Flytta fram och tillbaka över vägen, ställa, rida sidvärts och hästen hela tiden är kvar inom ramen. Så kul! Jag är så glad att jag inte bara har en utan TVÅ härliga hästar. Båda kräver sin ridning men när de är på plats är de alldeles fantastiska att rida. Det är ju det som är tjusningen med ridning, utmaningen och framstegen.
 
Filmade lite där i full galopp =P Hade jag aldrig gjort på Helge som är kvick som en katt med att skutta och bocka, men Grande är stadigare och gör aldrig något dumt. 
Glömde dock att vrida telefonen så ni får vrida på huvudet istället. Det är dessutom lite hackigt.
 
 
 
 
Apropå att vrida på huvudet så har jag fått massage på jobbet idag. Min nacke och mina skulderblad har en tendens att dra ihop sig och bli spända så det gäller att få lös det med jämna mellanrum så det inte blir problem av det. Perfekt att ha en sån förmån på sin arbetsplats. 
 
Dagens matteplugg gick trögt först, sen ringde jag A och då förklarade han bättre än boken gör så jag förstod iaf det mesta. Lördagen är vigd åt plugg. 5 timmar eller nåt måste jag få gjort om jag ska ha någon chans att klara den här kursen. Måste vara i fas med planeringen. 
 
 


Kommentarer
Maria

Men ååå så ridsugen jag blev när jag såg filmen! Men galoppera och filma skulle jag aldrig klara av hi hi

2013-09-04 @ 21:33:35
URL: http://lillymia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0