En lista.

Lånat en lista från Showjumper.se
 
Hästutrustning

Tre favoritmärken: JW, Schockemöhle, Hv polo
Denna sadel skulle jag valt att ha resten av mitt liv: Älskar min dressyrsadel, en Albion SLK så den skulle jag inte vilja byta, kanske skaffare en nyare bara.
Om jag var tvungen att byta sadel (och märke) skulle jag valt: Amerigo eller Childeric.

 
Snyggaste tränset: Jag gillar när det är ganska stilrent men kanske ett finare pannband. Inte klinkers på nosgrimman osv.
 
Fulaste tränset: Träns som är illa tillpassade ser alltid fula ut.
 
Märket med sämst kvalité: Vet inte. Många läderprodukter kan man "rädda" med bra skötsel. Vissa är såklart hopplösa men jag har aldrig haft något.
 
Favoritbutik gällande hästutrustning: Skara Hästsport.
 
Bästa/finaste schabraket: Mitt orangea Schockemöhle eller det nya svarta jag fick av syster. 
 
Sämsta/fulaste schabraket: Köpte ett från Börjes en gång i tiden för länge sedan. Passade inte alls så det gav jag nog bort till nån annan stackare.
 
Detta skulle jag aldrig använt på min häst: Dåligt inpassade sadlar och annan utrustning som sitter dåligt, pessoabett etc, teknikskydd. 
 
Mitt favoritbett: Helt vanligt tredelat med lösa ringar.
 
Mitt sämsta köp: Vet inte. Schabraket från Börjes kanske.
 
Mitt bästa köp: Dressyrsadeln och några täcken jag fyndat.
 
Mitt drömköp: En hoppsadel från CWD.
 
Detta klarar jag mig inte utan: ELT-gjorden.
 
Vardagsoutfit på din häst: Albion-sadel, ELT-gjord, schabrak från Schockemöhle, Eurostar, HV polo, Hööks osv. Nyaste tränset är från Hööks, sen lindor och boots. Mias-paddar oftast.
 
Tävlingsoutfit på din häst: Typ samma.
 
Den, enligt dig, perfekta utstyrseln för din häst: När jag och hästen är matchade, hela rena och snygga =)
 
Detta satsar jag på till hösten: Blir inte mycket vill-ha-produkter i höst. Bara BEHÖVER så jag satsar inte på något speciellt.  

Ryttarutrustning

 
Tre favoritmärken: Hv polo, Equiline, Kingsland.
 
Favoritbutik gällande ryttarutrustning: Skara Hästsport
 
Bästa ridbyxorna: Mina bästa är från HV polo.
 
Snyggaste hjälmen: Lamicells bling-hjälm gillar jag.
 
Fulaste hjälmen: Euro-lite-va-de-nu-heter, fast jag har en själv som jag rider hemma med =)
 
Detta skulle jag aldrig satt på mig: Väst utan huva, rutiga jackor/västar i Barbour-stil, islandshäst-ridbyxor (om ni fattar vad jag menar), Animo-ridbyxor med massa sömmar och skit på fickorna.
 
Mitt sämsta köp: Ett par ridbyxor som var superhöga i midjan.
 
Mitt bästa köp: Min Kingsland-jacka.
 
Mitt drömköp: Hmm. Mycket =)
 
Finaste kavajen: Jag gillar de från Spooks med vita detaljer.
 
Detta klarar jag mig inte utan: Ridhandskar. Rider alltid med handskar.
 
Mina favoritstövlar: Gillade mina Tretorn Falsterbo, väldigt sköna men inte så snygga när man tävlar dressyr.
 
Min vardagsoutfit: Ridbyxor, t-shirt, tröja och väst från Hv polo. När det blir kallare åker en tröja till på och Kingsland-jackan. Plus långkalsonger. Är det riktigt kallt är det långkalsonger, mysbyxor och täckbyxor över, plus massa tröjor plus en jacka från militären.
 
Min tävlingsoutfit: Ridbyxor från Mountain Horse, skjorta från Kyra K, kavaj Jacson, stövlar HL, handskar Hv polo, hjälm Champion showring.
 
 Detta satsar jag på till hösten:  Dessvärre inga nya ridkläder i höst. Har så mycket annat som är viktigare att betala för =)
 
Min klädstil utanför stallet
 
Tre favoritmärken på kläder: Volcom, 
 
Tre favoritmärken på skor: Converse, Nike...hm.
 
Tre favoritmärken på väskor/accesoarer: Jag är ingen väsktjej.
 
Favoritbutik gällande kläder: Internet.
 
Snyggaste plagget: Något man trivs i. De syns så väl när man är obekväm i sina kläder.
 
Fulaste plagget: För små kläder. Spelar ingen roll hur stor man är själv, har man för små kläder ser man inte riktigt klok ut.
 
Mina finaste smycken/klockor: Smycken jag fått av min familj/ pojkvän.
 
Mina drömsmycken/klockor: Har nog inga drömmar om sånt. Fick en ring jag länge velat ha i födelsedagspresent.
 
Min finaste väska: Som sagt, jag är ingen väsktjej.
 
Mina finaste skor: Ankelboots som är svarta och har små nitar.
 
Mina mest obekväma skor: Hade ett par röda skyhöga klackar förut som jag sålde men nu vill jag ha sånna igen. Att använda när jag........
 
Mitt sämsta köp: Vet inte.
 
Mitt bästa köp: En volcom-jacka jag köpte från USA. Är själv med den, den är varm, snygg och "frän" =P
 
Min vardagsoutfit: Well, jobbkläderna, ridkläder eller onepiece typ =) Om jag ska åka och handla blir det jeans, converse, t-shirt och skinnjacka eller något i den stilen.
 
Min festoutfit: Festvadå?
 
Detta klarar jag mig inte utan: Varma jackor som är höööööga i halsen.
 
Detta använder jag varje dag: Kläder... =)
 
Mitt mest använda plagg: Vette tusan.
 
Detta satsar jag på till hösten:  Nej det blir inte mycket nytt här heller. Har det mesta.
 
Min makeup (haha vilken skämtkategori).
 
En dag i stallet använder jag: Absolut ingenting! Stänga in huden i massa smink bara för att vara i stallet. Aldrig!
 
En dag på tävling använder jag: Lite foundation från Clinique och mascara från MAC.
 
En dag på stan använder jag: Samma som ovan.
 
En festkväll använder jag: Samma som ovan plus eyeliner och lite röda läppar kanske.
 
Favoritmascara: MAC false lashes extreme nånting.
 
Bästa foundation: Clinique
 
Snyggaste rouget: Något ljust, typ rosa.
 
Mest använda läppstiftet: Rött från Maxfactor.
 
Mest använda produkten: Mascara.
 
Mina hudvårdsrutiner: Tvättar bort smink med sånna "lappar" sen vatten och fuktkräm typ.
 
I stallet tycker jag det är viktigt att känna sig: Tja, skitsnygg är inte så viktigt hemma i stallet. 
 
Detta satsar jag på till hösten: Har det jag behöver.
 

This or that

Osminkad/Sminkad
Pikeur/Kingsland
Animo/Equiline
Samshield/Antarés
CWD/Butet/Bruno Delgrange
Mössa i stallet/Keps i stallet
Väst i stallet/Jacka i stallet
Skor och chaps/Stövlar
Spö/Sporrar
Sadelgjord med magplatta för alltid/Vanlig sadelgjord för alltid (ELT)
Stort stall/ litet stall
Alltid ridhus/Alltid ridbana (men om det inte frös så alltid ridbana)
Alltid röda läppar/Alltid sotade ögon
Alltid skyddsväst/Aldrig skyddsväst
Snygg utrustning/Snygga ridkläder


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0