Hepp, hepp!

Att röra sig är sjukt viktigt och något alla bör göra. Även äldre och sjuka. Har man inte jätteont nånstans eller har feber kan man alltid tex ut och gå (om man har ben att få med).

Jag rör mig en hel del men skulle behöva ännu mer rörelse för att stärka kroppen. Är man lång och gänglig behövs styrka för att inte ska slita på de få muskler man har :-)
Jag cyklar till och från stallet, går mycket med hästarna och nu ska jag börja springa till stallet igen. Bra för min kropp, min ekonomi och miljön.

Dock krånglar mitt ena knä så det gör ont att springa. Det släpper direkt jag börjar gå så det är väl bara att bita ihop lite och springa ändå tills det ger sig. Säkert lite ovant bara.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0