Gårdagens ridning.

Var ute på en mysig ridtur igår på Grande, Elin och curry var med också. Vi red mycket utan stigbyglar och jobbade med lydnad, något båda hästarna behöver. Grande är väldigt mycket lättare att sitta på än Helge så jag vill utmana mig själv med att rida mycket utan stigbyglar på honom så jag orkar rida Helge sen när han är frisk, för han ska bli frisk!
Grande var pigg och fräsch, hade klippt honom innan vi stack iväg och det var nog skönt för honom. Lurven :-)

Någon annan som var pigg var curry, lite för pigg, eller iaf olydig. Stackars Elin fick byta så fick jag rida ponny för första gången på länge.
I början försökte han även krångla med mig men kände nog att han inte kom undan och jobbade riktigt bra till slut. Ovanligt att rida häst med såna ministeg men kul.
Så himla skönt att Grande är en sån gentleman som man törs sätta upp vem som helst på. Hjärtat.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0