Biverkningar.

Förstår ni varför jag tycker migränmedicin är läskig?
 
  • Smakstörning

  • Onormala sinnesförnimmelser, såsom stickningar i fingrar och tår eller ökad känslighet för beröring

  • Trötthet, yrsel eller värmekänsla

  • Huvudvärk

  • Hjärtklappning

  • Näsblod, obehagskänsla i näsan

  • Illamående, kräkningar

  • Magsmärta

  • Muntorrhet

  • Muskelsvaghet eller muskelvärk

  • Kraftlöshet

  • Tyngdkänsla, åtstramande känsla, smärta eller tryck i svalg, hals, armar och ben eller bröstkorg

  • Svårigheter att svälja

  • Ökad puls

  • Lätt blodtrycksförhöjning

  • Ökad urinmängd, tätare urinträngningar.

  • Allergiska reaktioner/överkänslighetsreaktioner, däribland urtikaria(nässelutslag), svullnande ansikte, läppar, mun, tunga och svalg. Om du tror att du har drabbats av en allergisk reaktion ska du avbryta behandlingen och omedelbart kontakta läkare.

  • Kärlkramp (smärta i bröstet, ofta framkallad av ansträngning), hjärtattack eller kramp i hjärtats blodkärl. Om du känner av bröstsmärtor eller andfåddhet efter du har tagit Zomig Nasal ska du kontakta läkare och avbryta behandlingen.

  • Kramp i tarmens blodkärl, som kan orsaka skador på tarmen. Du kan känna av magsmärtor eller få blodig diarré. Om detta händer ska du kontakta läkare och avbryta behandlingen.

     
     
    Nu verkar inte jag fallit offer för en enda och så hoppas jag det även blir framöver när jag får anfall.
    Det är en pärs i sig bara att ha migrän så biverkningar slipper man gärna. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0