Shoppinglördag.

Har haft en heldag i Borlänge idag med mamma och moster. 
 
Vi började på Norells där jag tittade på lite sko-alternativ (hästskor alltså) och tror jag kom fram till en bra lösning. Hittade egentligen hur mycket saker som helst (boots som matchar mitt orangea schabrak, kläder, paddar till lindor osv, osv) men köpte bara liniment, snösulor och en slicksten till Helge. Skorna ska jag ringa boka borrning av broddhål på så får pappa åka förbi och hämta vid tillfälle. Det blir en överrullningssko som är lite mer plan än de han haft innan, lite mer stadig men med bihållen överrullningseffekt med andra ord. 
Trist att gå ifrån en sån butik med bara "tråkiga" inköp men det är vad ekonomin tillåter för tillfället. Jag önskar mig dock presentkort där i julklapp =) 
 
Nya IKEA fick vi lov att besöka förstås. Det var riktigt mycket folk men man tog sig fram helt okej ändå. Ganska lång kö vid maten men annars inga problem. Tror alla tänkte som vi gjorde: "Alla åkte nog dit förra helgen så vi väntar och åker nu istället"... Blev bara lite småsaker, bla två orkideér. Får väl se om jag ska lyckas hålla liv i dem. 
 
Inne på Kupolen köpte jag två t-shirtar för 20 kr st! Jättefina faktiskt, riktiga kap. Såg mycket fint men höll mig från att köpa. SÅ. TRÅKIGT. Jag vill ha mycket pengar. Jag vill att mina pengar ska gå till roliga saker nån enda gång. Det kommer, det är jag säker på. Det kommer en dag då mina pengar räcker både till mina hästar och lite klädinköp som kostar mer än 20 spänn ;) Haha nu ska ni inte tro att jag går runt i trasor. Nog har jag fina kläder så det räcker och blir över lång väg, men det är ju så roligt att shoppa nytt!  
 
Har haft en trevlig dag med mamma och moster även om jag ibland tyckte de kunde gått liiiiite fortare genom affärerna =)
 
A har spelning ikväll så jag spenderar kvällen själv i soffan framför tv;n med lite godis. Imorgon har jag en liten sovmorgon. Det ska bli skönt, hoppas vi inte blir väckta av två puckon i natt igen (tänk högtalare på hjul med Eddie Meduza på högsta volym, extremt starka pannlampor/saftblandare på skallen samt ett jävla gapande 01,30 förbi vårat sovrumsfönster (only in Bonäs)). 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0