Sthlm och Bruce.

Har haft en toppenhelg med älsklingen i Stockholm! 
 
Det enda som är bra med att han bor där på veckorna är att när man ska på konsert så har man nånstans att bo =)
Nej men sthlm är trevligt men inte längre än en weekend såhär. Jag trivs bäst lite närmare "landet" än mitt i smeten .
Kom dit i fredagskväll och möttes av A på centralen. Var mest hem och sova sen. Hade gått upp 04 för att ta ut hästarna innan jobbet så var skapligt trött.
På lördagen tog vi lite sovmorgon sen in till stan och träffade en klasskompis till A. Lite lunch, glass och strosning genom drottninggatan, gamla stan osv tills vi mötte upp Pernilla och Per och åt middag på Vapiano. Det är nog den restaurang jag ätit mest på i Sthlm. Det finns alltid något man gillar. 
Mätta och belåtna tog vi oss mot Friends-arena och Bruce Springsteen-konsert. Vi var inte ensamma på vägen dit direkt. 
Var riktigt skönt att ha ståplats. Man kunde lalla in där en timme innan det började, köpa lite godis, gå på toa sen bara sätta sig på sin plats. DOCK är jag verkligen en ståplats människa. Bruce är min gud och när han spelade några av favoritlåtarna kan man ju inte sitta still och bara klappa händerna. Jag betedde mig som på ståplats, hoppade, klappade, gapade och sjöng med. Det är något speciellt med ståplats alltså. Förra året stod vi 5 meter från scen och det var en häftig upplevelse. Därför.....därför var det sjuuukt roligt och oväntat igår när Pernilla frågade om jag ville ha en ståplatsbiljett till nästa lördag då han spelar igen. Ööööh - självklart!! Wiiiiiiiiiiiiii, ska bli så kul. Bara inte chefen sätter käppar i hjulet så åker jag alltså ner även nästa helg. Anderas ska också försöka få tag i biljett. Fantastiskt!
 
Åkte buss hem från sthlm idag. Riktigt tråkigt att åka ifrån A och tråkigt att sitta på en buss i finvädret. 
Jag fick iaf njuta lite av solen när jag red Helge en sväng i skogen. Han var lite stark så jag fick göra några halter så lyssnade han bättre. Riktigt fin på slutet! Plaskade lite i en tjärn också. Han vågade gå i min lilla räk-häst.
 
Imorgon ska jag rida dressyr hemma på en äng. Lär trimma på nu i veckan för det är tävling på torsdag.
 
 
 
Såhär nära var vi förra gången Bruce var här, i somras.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0