.....

Borde sova för längesen för att orka med mitt hektiska liv, men jag vill inte. Jag vill inte heller jobba imorgon. Verkligen inte! Jag vill inte ha ont i mina knän och jag vill inte att dagens tävling skulle gå så dåligt. 
Jag vill ingeting just nu. Blä. Possitiva klubben. Haha, skoja. Positiva. Jag kan stava, jag kan köra bil som en gud, jag kan vara rapp i käften, jag kan rida Grande och många andra hästar i en bra form men JAG KAN INTE göra det på Helge! Jag KAN verkligen INTE. Så fruktansvärt irriterande och tråkigt. 
 
Alternativ 1: Han kan inte gå i högre, kortare form pga hans operation (han är ju trotsallt opererad i halskotpelaren och dessutom stelopererad mellan två halskotor) MEN detta är högst otroligt då han kan bita sig själv i bogen om man lockar dit honom med godis.
Alternativ 2: Jag kan inte rida honom. Han är för svår. Han ÄR en extremt svår häst att rida. Inte för att han är dum utan för att han rör sig såååå stort! Inte bara med benen utan han rör igenom kroppen så vansinnigt mycket så om man väl orkar sitta på honom kan man knappt göra nånting annat alls. Att han dessutom har stenkoll på ALLT och är kontrollfreak hjälper inte direkt. 
 
Ja, det är väl alternativ 2 som gäller. Jag ska fråga om Annica kan rida honom på torsdag och se om hon tycker att han verkar "omöjlig" eller om det helt enkelt bara är jag  <------- mest troligt.
 
Vi fick 52% på tävlingen och det kändes lite väl generöst. Han gick över i galopp där det skulle vara ökad trav, bytte galopp, var väldigt lätt i rumpan då han blev rädd när gruset stänkte på staketet (herreguuuuuuud) och försökte sparka på det, han var lång som vanligt och jag red nån taskig serpentin. Jag tar på mig allt utom det lilla bockandet som jag faktiskt blev riktigt besviken på honom för. Han har inte gjort så på jättelänge men nu var tydligen ett bra tillfälle. Han fick dessutom sadeltvång idag för första gången på typ ett år... 
 
Något roligt jag gjort idag är iaf att ha fått ögonfransförlängning av Linda! Jättenöjd är jag =) Hon gör för 500:- nu då hon tränar. Kan rekommenderas! Ska visa bild nån dag när jag inte ser så jävlig ut.
 
Tack å hej, jag är en besviken tjej.....idag.


Kommentarer
Anonym

Det är så tråkigt när man blir så där besviken på tävling! Men det är "bara" att ta nya tag & kämpa vidare! Det är ju eran första säsong, du ska se att det går mycket bättre nästa gång! Dressyr ska inte vara enkelt vettu för då vore det ju till för mesar :) kram kram

2013-05-10 @ 09:34:38
URL: http://lillymia.blogg.se
Maria

.

2013-05-10 @ 09:35:50
URL: http://lillymia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0