Todayzzz

Vi har en klätterbacke i skogen. Vi har 200 000 klätterbackar i skogen men några av dessa, framförallt EN är ganska brutala. Väldigt branta med andra ord. Jag har inte tyckt Helge varit stark nog att klättra upp för denna med ryttare, har tömkört upp några gånger men aldrig ridit.
Det gjorde jag dock idag. Twice. Man måste hålla sig ordentligt i manen/runt halsen och ha förbygel om man ska ge sig på den här backen. Han klev på bra upp. Andra gången stannade han. Då blev det ett lätt adrenalinrus men har gick vidare när jag bad honom. INGET krångel i den backen tack! Klättrade i en mindre backe tre gånger också. Han kändes väldigt mjuk och fin efteråt så jag tror det var bra för honom att röra igång bakbenen och ryggen i backarna. 
 
Grande har jag varit till veterinären med idag och fått honom vaccinerad mot botulism. Två sprutor kvar sen ska han ha ett bra skydd. Gick en promenad med honom efteråt och han var grymt pigg och försökte valla mig dit han ville gå, som vanligt =)
 
5 dagar kvar! Wiiiiiiiiii.
 
Helge och Tussen när Helge var 3 år.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0