Helgen.

Då var även denna helg slut. 
Igår jobbade jag några timmar först sen byggde jag ny hage till hästarna och gick en halvtimme i skogen med dem. 
Sen var det bara att åka hem och göra sig ordning för 50-talsfest. Skitkul!
 
Sovmorgon idag. Fixade stall och så åkte jag och Emelie till Orsa och tittade på ponny-derbyt. De hoppar högt de där små ponniesarna =) 
Gick 30 min med hästarna idag. Helge var som ett expresslok. Han börjar nog ta igen sig nu men han ska skritta två dagar till innan jag börjar rida hårdare igen. 
Han lägger sig i beteshagen i år igen =S Antingen är han helt enkelt bara trött och känner sig säker att vila i den där hagen, eller så blir gräset för mycket för honom. Har tagit bort nästan all havre nu så får vi se vad som händer. Han ligger inte och rullar utan ligger och "sover" med huvudet i marken så jag tror och hoppas att han inte har ont nånstans... Man blir inte klok på dessa djur. 
Klart man inte behöver bli orolig för att hästen ligger ner i hagen men gör den ALDRIG det annars och har en problem-mage så blir man lätt paranoid. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0