Dressyr för Nina Jansson.

Ja då så.
Dressyrträningen igår gick ganska bra. I traven har jag ganska bra koll på honom mellan skänkel och hand men inte i galoppen. Han orkar inte det än så jag kan knappt rida ihop honom alls där. Det gäller bara att få honom att acceptera skänkeln. Han kickar ganska mkt i galoppen och Nina trodde han satt lite fast och ville sparka lös det. Han blev iaf finare när han gjort det (tömkörde idag (SÅ FIN VAR HAN) bara för att få se galoppen från marken och han verkar inte ha ont för han sparkade inte alls på töm. Antar att han 1. tycker det blir för jobbigt, 2. jag gör något fel/snett etc när jag rider i galopp).
 
Jag orkar sitta ganska okej korta bitar men tappar det på slutet. Det går liksom inte att sitta mitt över hästen, stilla skänkel, stilla händer, inga flaxande armbågar osv samtidigt =) Han är sååååå svår att sitta på, herregud. Det går framåt iaf. Både jag och han måste bli mycket starkare innan vi är något dressyrekipage.
 
Igår tränade vi på eftergiften på båda tyglarna när jag böjer honom, att han inte är lång men ändå kan gå på framåt, att han ska ta skänkeln, både fram och sidvärts, att jag ska dra bak axlarna osv osv osv. Orkar inte skriva allt (jobbat mellan 6-12 idag, de sex mest stressiga timmarna i mitt liv så är helt slut).
 
Blablablaaaaa här är filmen. Både de dåliga och det som var okej. Här klipps det inte bara för att det går dåligt inte.
 
 


Kommentarer
Anonym

Fin han blir när han blir rundare i formen, stor skillnad! - härligt med framsteg!😄👍

2013-06-17 @ 21:30:27
URL: http://lillymia.blogg.se
Maria

Var jag som skrev:)

2013-06-17 @ 21:32:22
URL: http://lillymia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0