Stallapotek

Ja ett välfyllt stallapotek är väl alltid bra att ha.
 
I mitt finner man bla:
 
* "Gipslinda" (vaheterdomnudå?) i fall hästen vrickar sig etc och behöver extra stöd tex över natten i väntan på veterinär.
*Vanlig gaslinda.
*Vetflexlindor
*Koksaltlösning
*Bakteriedödande lösning från 4s.
*Klorhexidin
*Jodopax
*Olika salvor. Uttorkande, mjukgörande, bakteriedödande osv.
*Plastsprutor. En stor som jag kan ge tex paraffinolja i  munnen med och några mindre som jag använder tex om jag ska göra rent ett sår som är svårt att komma åt, då är det toppen att spruta med en liten spruta.
*Kompressorer
*Bomull
*En dunk med paraffinolja är alltid bra att ha hemma. Framförallt om man kan häst som tenderar att få förstoppnings-kolik.
*Pincett och sax.
 
Har säkert glömt hälften. Med en häst som Helge är det lika bra att ha allt möjligt hemma. Better safe than sorry!
 
 
Tyvärr inte mitt stallapotek ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0