Rida, laga mat, slappa.

Red ut Helge genom byn idag i 20 minus. Det var inga problem alls. Hade på mig så sjuukt mkt kläder så det var nästan för varmt ist.
Linne, tröja, fleeceväst, fleecejacka, ulltröja, militärjacka, långkalsonger, täckbyxor med ett par till täckbyxor över och mössa.
Helge var duktigt påpälsad han med så ingen av oss frös.
 
Pga kylan så tog vi det givetvis lugnt. Tränade övergångar mellan skritt och trav. Trav, skritt vid varje lyktstolpe, halvhalt och "måtta" så han inte "trampar på skuggan" etc. Bra miljöträning också, dock var det inte mkt till liv efter vägarna idag. Tittade in i ett hus där de satt framför tv:n och då undrade jag vad jag håller på med för en stund...men sen kom jag tillbaka till verkligenheten igen. Skulle inte byta bort att sitta där framför tv:n inne i värmen när min pigga häst taktar under mig och bara väntar på att jag ska signalera trav igen. Älsklingen. Han var ganska spänd men ovanligt lugn för att vara i byn. Det är iaf inga problem att få honom att trava hela tiden även om han är rädd för något. Krukan.
 
Har lagat FANTASTISKT god kornstroganoff, om jag får säga det själv. Oerhört svårt var det. Ris, falukorv, grädde och ketchup, klart! Haha, ibland är det enkla godast.
 
 
Jag fick ju en ny telefon i julklapp och den är så dryg att lägga in bilder med men nu slänger jag in lite från senaste tiden.
 
Tatueringen nedan, som för övrigt gjorde så jävla ont så jag tror det är värre än att föda barn.... ;)
 
 
 
Dags att ta lite bilder på Grande också. Rider ju mest honom när det är mörkt så det är lite svårt och han är inte den som kommer fram till en i hagen när det finns mat där, vilket det gör typ jämt nu när de får så mkt hö =)
 
Disken är gjord, maten är klar... Ah, skönt!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0