Nina-träning.

Tränat för Nina Janson i Mora idag. Det gick faktiskt jättebra! Nina tjatade inte alls om att jag ska slappna av i sitsen idag som hon gjorde förra gången och tyckte jag mestadels satt bra (YEEEYYY). Helge var väldigt spänd först (ovan med ridhuset, den räkan) men han lugnade sig efter ett tag. Han behöver miljöträningen och dessutom var vi tre som red tillsammans så det var bara bra. Lära den lille krukan att alla inte vill honom illa, framförallt inte ridhushörn.
Hur som helst så var det kvickheten Nina ville få fram även idag. Han ska ta hjälperna kvickare och jag ska naturligvis ge dem kvickare också. Som i traven, när jag tex kramar på ytter ska jag inte göra det i takt med Helges steg utan lite snabbare. Föregå honom. Jag även ska vara på honom lite mer så han aktiverar innerbak bättre, mer stöd på yttertygeln så han inte blir för lång på yttersidan, inte fastna i innern, vända honom på lite mindre vägar så han verkligen följer med, mkt sepentiner med volter i "böjen" om det behövs, och mkt annat.
 
Älskling filmade 50 min, stackarn, och jag har klippt ur lite från det. Så om ni inte har något liv kan ni ju kolla =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0