Kolik

Igårkväll vid 21,30 ringde Lena i stallet och sa att Helge var dålig. Slängde mig från jobbet och åkte till stallet. Skönt att ha ett sånt jobb ibland. Man har inga direkta kunder att ta hand om och ingen butik man har ansvar över osv.
 
I stallet var Helge orolig, svettig och slog med svansen och med både fram och bakben samt vandrade runt i boxen. Han hade legat när de kom för att ge honom kvällshö. Iaf så tog jag ut och longerade honom och han var märkbart smärtpåverkad. Ville inte riktigt och slog med svansen och var irriterad. Det var väldigt halt så jag fick springa bredvid honom längs en liten väg så han fick trava lite. Tog in och gav honom paraffinolja, vatten, betforvatten (allt i plastspruta) och så gick vi en rejäl vända längs landsvägen.
Jag brukar sätta på honom transportskydden och ta ut Grande ur stallet för då blir han lite nervös och "går på toa", men inte igår. Det krävdes att vi fick sätta på transporten och lasta honom för att han skulle göra det och efter det blev han bättre. Gav honom mer olja och vatten en tuss hö som han började äta sen åkte vi hem en timme.
Var tillbaka lite efter midnatt och gick med honom en sväng till. Ville se hur han klarade att stå och äta och det hade gått fint. Han var pigg och åt som vanligt.
Undra just vad folk trodde när de åkte förbi oss där runt 00,30. En häst och två frusna, trötta personer med lika mkt reflexer som ett helt dagis på utflykt.
 
Hemma vid 01 och klockan ringde 06. Är därför lite trött idag. Och framförallt A som dessutom jobbar. Jag hinner ju vila lite nu innan jobbet.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0