Varselbesked.

Äntligen har förhandlingarna på jobbet blivit klara och jag blev INTE varslad. Jätteskönt såklart men det är svårt att bli glad när man vet vilka underbara människor som jag inte kommer jobba mer efter september. Riktigt sorgligt. Framförallt en person kommer det bli extra jävligt att vara utan. Tomhet mer än glädje just nu, men jo, jag är naturligtvis lättad över att ha kvar jobbet.
 
Något jag kan glädjas över är dagens dressyrträning med Helge. Rider numer ensam och det känns bra. Man får all fokus på sig och man kan utföra övningar tills man är nöjd och inte sluta för att tränaren måste hjälpa den andra osv.
Mkt galopp idag och jag fick en riktigt bra känsla i galoppen med lätt stöd på handen och mjuk och följsam häst.
Traven var också bra och han satte ordentligt tryck på bakbenen och gick enkelt att samla ihop en aning. Han kan korta sig mycket bättre nu än för bara några veckor sedan och Annica tyckte att han hade mkt bättre form nu är sist jag tränade.
Nu ska vi ligga i tills nästa träning om två veckor.
 
Usch det kommer vara en konstig känsla på jobbet imorgon...känns inte kul alls.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0