Söndag

 
 
 
Söndag. Igen. Tycker jämt det är söndag. Jämt söndagkväll.
 
Söndagmorgon är bättre. Imorse hade vi sovmorgon. Vaknade sju men somnade om och vaknade nio igen. Perfekt!
Åkte och red vid tolv tillsammans med Emelie och Curry. Vi tog en rejäl runda i skogen med mycket galopp. Helge var ganska förbannad på mig för att han fick lov att galoppera kort och samlat men han behöver det. Han hoppade och for lite i början men när han gav sig var han jättefin att rida. Han orkar väldigt mycket mer nu än innan årsskiftet.Han vilade igår så det var väl därför han var lite "all over the place".
Hade faktiskt graman idag för att förra gången Curry var med och vi skulle galoppera blev det skjuta ut näsan och dra järnet för Helge. Så gramanen är ENDAST på för att det ska ta stopp när han gör så, jag får ingen kraft alls i det läget ( brukar efterfölja bockningar och då är  jag körd =) men gramanen gör att han inte kan skjuta ut nosen så långt men den drar absolut inte ihop honom för det, den hänger och dinglar annars bara.. Den verkar alltså inte alls i skritt och trav och heller inte i galopp om han inte gör som jag beskrev. När jag rider själv har jag den aldrig och den behövdes inte idag heller så därför får den hamna på hyllan igen.
Fick till några riktigt perfekta galoppfattningar idag där han verkligen satte sig och höll sig kort och kvar med mig hela tiden. På slutet travade vi tempoväxlingar och han kan trava saktare än ponnyn vilket inte är dåligt. Piaff på g? Hehe.
Duktig älskling <3
 
Grande var väldigt svullen i ett ben igår men inte halt eller påverkad av det alls. Lindade klorhexidin-bandage i natt (ungefär samma effekt som jodopax) ifall han hade fått in en sticka etc och det hade gått ner rejält idag men inte helt så han får fortsatt vila.
 
 
Förutom hästarna så har jag haft en bra helg.
Träffade tjejerna i fredags och det var supertrevligt! Evelina hade gjort god mat och efterrätt och vi spelade spel och skrattade en massa. Vi måste träffas oftare tycker jag, men även om vi ses sällan så är det alltid lika avslappnat och härligt varje gång vi hittar på något.
 
Igår jobbade jag 6-12 pga att vi har mycket att göra och de extra kronorna behövs alltid.
Sen lagade jag och Andreas Ceasar-sallad igen. Det är ju förjävla gott alltså! Och lätt och inte så onyttigt heller.
Han bakade kärleksmums. Också igen men det är ju också fantastiskt gott!
Sen såg vi Taken 2 som var riktigt bra, precis som Taken.
 
Imorgon börjar kvällsveckan igen.
Ska försöka hinna åka till Orsa med Helge en dag i veckan. Det tar ju sån tid att åka bara. Åker man nio är man där runt halv tio, rider till kvart i elva hemma halv tolv, klar med häst och transport vid tolv. Tre timmar.
Får se.
 
Nu: SOVAAA....zzzzz
 


Kommentarer
Anna

Smickrande bild. Verkligen! ;-) Kunde du inte hitta nån vackrare. Haha

2013-02-11 @ 19:12:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0