Täcken.

Sitter på Tradera och smygittar på lite täcken till hästarna. Skulle vilja ha ett tjockt stalltäcke med hals till Helge. Fast han behöver inget sånt för jag har redan två tjocka innetäcken. Inget av dem har hals men det behöver man knappast inne. Vårat stall håller mellan 7-10 grader vintertid så det är ingen fara. Det verkar ju så mysigt bara =P
 
Har en hel drös med täcken.
 
*Vintertäcke från Shires med hals. 400 g, vinrött, tåligt, blir aldrig blött igenom. Bästa täcke jag någonsin haft.
*Vintertäcke från Bucas. 300g, grått, mkt tåligt.
*Vintertäcke från Horze, 300g, grå/svart.
*Vintertäcke från Börjes, 300g, grönt.
*Thermotäcke från Mark Todd, 200g. blått.
*Fodrat regntäcke från Shires. 100g, blått.
*Fodrat regntäcke från Horseware, 100g, mörkgrått.
*Fodrat regntäcke från Hööks, svart.
*Regntäcke från Hansbo, blått.
*Regntäcke från Börjes, grönrandigt.
*Combitäcke från Hansbo. Vitt m blå/gula ränder.
*Back On Track fleecetäcke.
*Fleecetäcke från Börjes med hals.
*Blått fleecetäcke.
*Ljuslila fleecetäcke.
*Svart fleecetäcke.
*Tjockt skrittmaskinstäcke, 200g blått.
*Ull-ländtäcke från Mias.
*Grönt ländtäcke från Hööks. Fleece med regntät utsida.
*Blått skritt-täcke från Börjes. Fleecefodrat.
*Brunt tjockt ländtäcke från Weather Beta. 400g
*Rött inne/transporttäcke från Hööks.
*Grönt inne/transporttäcke från Event.
*Blått tjockt innetäcke 200g.
*Flugtäcke.
*Ett till flugtäcke.
*Flugtäcke med regntätt tyg på rygg och hals.
 
 
 
Det känns som det räcker för två hästar, skönt att ha så det alltid finns något torrt. Är det blötsnö tre dagar i rad och vintertäckena inte hinner torka kan man alltid lägga på ett tjockare innetäcke under ett regntäcke tex. Båda mina hästar är ganska känsliga för kyla nämligen så att gå utan i vinter är inte ett alternativ även om man spar pälsen på dem. Då klipper jag hellre och täckar. Oklippt häst med täcke är inte så smart då håren blir nedplattade och kan inte få den viktiga luftkanalen mellan sig och hästen förlorar värme. Är det inte så kallt men regnar/snöar kan man dock lägga på även en oklippt häst täcke såklart men är det riktigt kallt är lager på lager bara sämre för en sån häst.
 
 


Kommentarer
Maria

Ojjj du är då värre än mig & jag som tycker att jag e täckoholist:):) men å andra sidan äger jag inte ens en häst hi hi

2012-09-09 @ 15:32:25
URL: http://lillymia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0