Promenix

Tidig morgon idag igen.
Släppte ut två av hästarna sen gick jag en sväng med Helge med nya sadeln på. 20 min sen gick vi till banan och så fick han trava några steg i båda varven. Inga problem. Sadeln ligger bra på honom och jag vill bara hoppa upp och rida NUU! Ska dock vänta lite till.
Kolla in knästöden <3
 
 
 
Hiii jag är så sjukt glad över sadeln! Trodde aldrig jag skulle hitta en som var lika skön som min gamla som dessutom passade Helge men den här är f*ckin awesome!
 
Jag är väldigt sugen på att köpa en Eric le Tixerant-sadelgjord åt honom också.
 
*Blodgenomströmningen ökar och hästen har lättare att andas
*Den fördelar trycket mot bröstmuskeln
* Hästen får ett friare rörelsemönster
*För bästa komfort är elastisiteten centrerad under hästen
*Om man har problem med att sadeln glider fram eller bak så detta en väldigt bra gjord då gummiplattan på gjorden gör så sadelgjorden stannar i sitt läge
*Bra för hästar med sadeltvång
 
Den kostar mellan 1700-2000 ca så det får funderas på ett tag till men tror absolut det kan vara värt det.

 
Sista arbetsdagen för den här veckan idag och ikväll kommer A hem.
I helgen ska han spela i Sälen och jag kanske ska ut med tjejerna på galej ist.
Men först ska vi ha loppis i Våmhus bygegård på lördagförmiddag (10-15). Många säljare med mkt fina saker till bra priser. Kom dit vet ja! Det säljs fika också. Bara det är ju orsak nog.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0